type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

Vastu pükse

Thursday, April 19, 2012

Nii nagu viimase posti lõpus lubatud! Katkendeid esimestest tööpäevadest uuel ametipostil. NB! Kui järgnev tekst juba ette liiga pikk tundub, hüppa järgmise postituse peale, ma teen lühikokkuvõtte.

Tegelased:*
  • Priit - müügiosakonna manager;
  • Kalle - puhkuseklubi (toosama hotellide broneerimissüsteem) omanik, mu otsene tööandja;
  • Gunnar - hotelli omanik, osanik muuhulgas puhkuseklubindusega tegelevas firmas;
  • Rita - maksab palku, annab vabu päevi jne;
  • Jaanika - töötab minuga samal ametikohal teises hotellis, alustas samal päeval, kui mina (kokku on hotelle 3);
  • Ludvig - töötab minuga samal ametikohal kolmandas hotellis, alustas meist palju varem.
Priiduga tegin ma tööintervjuu, tema oli see, kes mind koolitas ja kes mulle tohutuid tulemustasusid kokku lubas (minimaalselt 13 tuhat bahti nädalas, aga kindlasti rohkemgi). Priit andis mulle ka teksti,** millele toetudes pean ma klientidega kohtumisi määrama. Ta palus selgelt, et ma tema poolt etteantus midagi ei muudaks, sest: "Ma olen teinud müügitööd juba 16 aastat ja olen selle teksti väljatöötamiseks kulutanud 11 kuud, usu mind - see töötab!"

Esimene päev

Varahommikune ärkamine on totaalne enesetapp! Istun töölaua taga ning tunnen kuidas tohutu peavalu ajusid pigistab. Et jutt, mis mul klientidele ette kanda tuleb, on mulle uus, tunnen end kohmakalt, ladususe saavutamiseks vajan veel aega. Õhtuseks vahetuseks jõuan juba mugavustunde saavutada. Käin õhtul jooksmas, tahan end väsitada, et õigel ajal magama saaks.

Teine päev

Kalle astub mu töölaua juurde ning kaeb mu paberile pandud põhjusi, miks inimesed kohtumistele tulla ei taha. "Kuidas nad küll teavad, et tegemist on liikmeks astumisega?" imestab Kalle. Vastan, et Priidu antud teksti kohaselt pean seda mainima. "Kus see Priidu tekst on?" küsib Kalle. Annan talle väljaprindi ja Kalle kaob. Poole tunni pärast on ta tagasi teise paberiga, millel on kirjas tema variant sellest, mis ma klientidele ütlema peaks. Kalle lisab veel, et ma võin iga kell ka omapoolseid muudatusi teha. Ma poole sõnaga mainin, et Priit ütles ju..., mispeale Kalle käratab: "Mina olen siin omanik ja mina olen seda tööd teinud 20 aastat, samal ajal kui Priit vaid 10, kuula ainult mind!" Selge. Sama päeva õhtul käin jõusaalis, et end väsitada.

Kolmas päev

Magan sisse! Olen enda väsitamisega niivõrd edukas olnud, et ükski äratuskell mind ei ärata! Ärkan hoopis töölt tuleva kõne peale ning torman sassis juustega kohale! Gunnar astub mu töölaua juurde ning pärib:
"Sa elad koos selle breiktantsijaga, eks!?"
"Jah," vastan ma mõeldes, et kuidas ta küll teab?
"Ja tema töö algab ju alles õhtul, eks!?"
"Jah."
"Novot, ma tean küll mis tunne on elada koos kellegagi, kellega su graafik ei ühildu. Ime ei ole, et sa hiljaks jäid!"
"Ahah," mõtlen mina.
"Veel," jätkab Gunnar, "ma tean et sul on kaks erinevat teksti, mille alusel sa klientidega suhtled, eks!?"
"Jah," vastan ma jällegi mõeldes, et kuidas ta teab?
"Kas ma saaks neid näha?"
Annan talle paberid ning Gunnar seletab pead vangutades, et ta peab Priidu ja Kalle kindlasti matile kutsuma, sest selline asi ei lähe teps mitte. Ja muidugi mainib Gunnar jutu lõpetuseks, et tema on siin ikkagi suur boss, kelle sõna loeb ennekõike.

Neljas päev

Juhtub see, mille eest Priit mind juba varem hoiatanud oli. Nimelt - ära mässi end hotellikülastajate probleemidesse. Kõik tubade, transpordi jms seotu lahendab retseptsioon, tuuride, meelelahutusega jms seotu tuurilaud.*** Nii ma teengi - osutan käega paremale (respa) või vasemale (tuurid) või laiutan lihtsalt käsi. Kõik toimib. Aga mitte täna! Mu töölaua juurde astub ilmselgelt endast väljas naisterahvas, kes ei mõista, kuidas ta küll oma kolm last ühte väikesesse voodisse ära mahutab? Saadan ta respasse ja lisan, et loodetavasti laheneb kõik ilusasti. Varsti on sama neiu mu laua taga tagasi.

Neiu: "Sa ütlesid, et loodad, et laheneb ilusasti!? Ma lootnuks sult rohkemat! Ma maksin ekstra lisavoodi eest! Ma tahan kompensatsiooni!"
Mina: "Aga kuidas mina sind aidata saan, ma ei tegele ju tubadega, respa tegeleb."
Neiu: "Aga sinuga rääkisin ma esimesena ja ma tahan, et sina mu probleemiga tegeleks!"

Ohkan omaette ja mõtlen, et tegelikult sai ta ju selle, mille eest maksis. Toa koos lisavoodiga! Kelle probleem see siis on, et tal sinna kolm last ära ei mahu?

Viies päev

Tänaseks on selge, et kohtumisi määrata ei olegi nii keeruline. Hoopis keerulisem on teha kindlaks, et nad ka kohale ilmuvad. Üks perekond jätab tulemata, sest unustas ja broneeris elevantidega sõitmise samale ajale. Teine perekond jätab tulemata, sest lapsed tahavad randa minna hoopis. Lõpuks on tegemist siiski nende puhkusega ja kui nad väga tahavad oma ajaga midagi paremat teha, kui meie müügiinimesi kuulata, siis ei saa seda neile pahaks panna. Kõik ärajäänud kohtumised tähendavad muidugi ärajäänud tulemustasu.

(Märkus: Täna hommikul käis vihane kolme lapsega neiu mu ees vabandamas).

Kuues päev

Kõigil on vaba päev, välja arvatud minul ja Jaanikal. Otsustame päeva lõpus koos õhtustada ning kurdame üksteisele uue töö puudujääke.

...

Üheteistkümnes päev

Saan kätte esimese palga (makstakse kaks korda kuus), mis on vähemalt kaks korda oodatust madalam. Rita käest aru pärida ei õnnestu, sest ta on Balile puhkama lennanud. Hiljem selgitab Kalle, et nädal enne palgapäeva pannakse kohtumiste ja müügitulemuste loendamisele punkt. Lubab, et järgmise palgapäevaga on kõik klaar(im). Helistan Ludvigile ja pärin, kui palju selle tööga TEGELIKULT teenib? Selgub, et täpselt nagu Open Bariga. Mõnel nädalal palju bahte, mõnel teisel ümmarguse nulli.

Kaheteistkümnes päev

Mul ei ole olnud mitte ühtegi vaba päeva ja ma tunnen end kui zombi, hommikused ärkamised on oma töö teinud. Olen päevaste vabade tundide jooksul vaid korra randa jõudnud, enamasti ma lihtsalt magan hommikuse ja õhtuse vahetuse vahel.

Hea uudis on see, et mind ootavad kolm vaba päeva, sest käes on Songkran! Halvaks uudiseks Kalle sõnum kolmanda päeva hommikul, et ma pean õhtuks ikkagi tööle minema, sest vahepeal on palju kliente saabunud.

...

*Tegelaste nimed on muudetud sel lihtsal põhjusel, et kuigi ma pean oma blogi salakeeles, millest saab maailma mastaabis aru vaid käputäis inimesi, ei soovi ma siiski, et keegi pärisnimesid guugeldades mu blogini jõuab. Ei ole pahandusi tarvis.

**"Tekst" ei ole päris korrektne vaste, inglise keeles on sõnaks "pitch", eesti keeles ma head vastet ei leia. (Vt ka "sales pitch")

***Jällegi ei leia eesti keeles vastet, inglise keeles "tour desk".

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP