type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

Tõbise oleku 5 teooriat

Thursday, April 28, 2016

Ja siin ma siis olen, selle palavusega.

Möödunud nädalal Julial külas olles kurtsin talle, et ma ei ole end hiljuti kuigi hästi tundnud ja ei saa aru, milles asi - magan piisavalt, teen trenni, toitun tervislikult ja ometi vaevab mind tuim peavalu ja kerge väsimus. Julia pakkus, et ehk on põhjuseks stress? Ma ise küll ei tunne, et ma millegi pärast väga stressaks, aga mine tea, eks! Teooria nr 1: stress.

Julia juurest koju jõudes täheldasin kerget kurguvalu ja tunnet, nagu oleks mul palavik. Kraadisin - ei olnud. Külma higiga kaetuna hakkasin mõtlema, et praeguse palavusega olen tavapärasest rohkem õhukonditsioneeri kasutanud. Mul ei tööta konditsioneer päevad läbi, aga mulle meeldib seda aeg-ajalt sisse lülitada, et see toaõhu maha jahutaks, siis välja lülitada ja jätta vaid ventilaatorid õhku ringi liigutama. Hiljuti olen aga seda va külmamasinast kasutanud omajagu.

Ja jõusaal! Seal on ju temperatuur reeglina kusagil +22 peal. Eelmise nädala ühel trennipäeval oli väljas näiteks +35 ja jõusaalis +20, päris korralik temperatuuride erinevus, tervisele kindlasti mitte kõige paremini mõjuv. Teooria nr 2: õhukonditsioneer.

Järgmisel hommikul tööle suundudes haarasin kaasa kerged terviseturgutajad: peavalutabletid ja... elektrolüüdi pulbri? Selle pulbriga segatud vesi aitab vedelikuvarusid taastada, sobib sportlastele, aga on aidanud mind ka tõbisena kiiremini terveks saada. Ülemus arvas, et kõige taga on hoopis vedelikupuudus. Ta rääkis, kuidas ükskord pikalt merel tööl olles sel põhjusel 5 kg kaotas. Ma imestasin, arvasin, et just rohke vee tarbimine aitab kaalukaotusele kaasa! "Ei," teatas tema. "Vedelikupuudusest tekivad ka igasugused muud hädad, nagu kõhulahtisus jne ja nii see kaal langeb."

Vot siis. Ja mina arvasin, et ma tarbin vedelikku piisavalt. Kodus töötades olen vaadanud, et poolteist liitrit päevas kulub kindlasti, isegi rohkem. Kontoris joon klaaside (mitte pudelite) kaupa, seega täpselt ei oska öelda, kas palju või vähe, aga tundub küll, et omajagu. Ju pean rohkem! Teooria nr 3: vedelikupuudus.


Sellised need pulbrid on, igas putkas ja apteegis müüakse (5-6 bahti pakk). Ja punases pakis Tylenoli tabletid. (Nagu ma aru olen saanud, siis juhul kui sporti ei tee ja/või enesetunne on hea, ei tasu nende pulbritega jännata).

Et ma olen viimasel ajal miskipärast mitmesuguste veganteemaliste postituste peale sattunud, olen mõelnud ka oma toitumise peale. Esiteks kipub mu menüü pisut ühekülgseks. Ja teiseks, ma ei mäletagi, millal viimati punast liha sõin. Ilmselt Eestis, kui ema tegi. Loomaliha untsu keeramiseks on lihtsalt nii palju võimalusi (mis sest "tallanahast" järada!) ja lisaks olen ma liha osas üpris peps - mulle ei meeldi ei pekk ega kondid, toit peab suus sulama! Igapäevaselt eelistan kana, kala, krevette ja mune ning sead, veised, lambad jne jäävad must puutumata. Nähes üht videot Soome tapamajades toimuvast, on mul viimase üle päris hea meel. Kuigi teada muidugi on, et ka kanad elavad kasvandustes kohutavas kitsikuses, roppuses ja piinas, väkk. Veganiks hakkamist ma sellegipoolest ei kaalu, küll aga olen mõelnud, et rauda saan oma söögist ilmselt liiga vähe! Guugeldades leidsin erinevaid nimekirju rauarikastest toitutest ja mis siis ikka - sõingi täna hommikul (muuhulgas) portsu ube. Njämm! Muidugi ei ole mõtet keskenduda vaid rauapuudusele ja seega olen guugeldanud ka igasugu muid aineid. Püüan oma menüüd mitmekesistada, võtan vitamiine jne. Teooria nr 4: mõne vajaliku toitaine puudus organismis.

Nägin nädalavahetusel Olgat, kellele samuti jutustasin, et tuim peavalu jne. Olga pakkus, et asi on lihtsalt täiskuus! Olen seda sätendavat ketast õhtuti jõusaali sammudes imetlenud küll, aga ei ole mõelnud, et sellel enesetundele mingi efekt võiks olla. Teooria nr 5: täiskuu.

Pealkirjaväliselt ka teooria nr 6: liiga palju mõtteid? Ehk ma lihtsalt mõtlen ebavajalikule natuke liiga palju ja ajan sellega hoopis oma pea tuikama? Ma arvan, et nii ongi.

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP