type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

Must või valge (ehk nahavärvist)

Sunday, September 25, 2011

Jah, ma olen sellest juba rääkinud, et taidele meeldib valge nahk (pildistanud valgendavaid produkte jne), aga aeg-ajalt ma ikkagi üllatun. Samas saades üha enam aru nende valge naha hullusest.

Asi nimelt selles, et kui meie, eurooplased, näeme pigem ilusamad välja päevitunud jumega ("küll on ilus JUMEKAS nahk"), siis asiaadid näevad pigem ilusamad välja kriitvalge nahaga ("küll on ilus KLAAR nahk"). Ja see on ju teada, et oma kodumaal on meil paradoksaalsel kombel soovitud nahavärvi raske saavutada. Eestisse rajatakse sellepärast solaariumikeskusi, müüakse isepruunistavaid kreeme ning pakutakse soodsate hindadega soojamaa(paketi)reise. Tais seevastu üritatakse Päikest iga hinnaga vältida, kantakse pikki varrukaid, jalutatakse ringi päevavari käes, kasutatakse valgendavaid produkte, süüakse valgendavaid tablette (!) jne.

Aga nagu ma enne ütlesin, ma aeg-ajalt ikkagi üllatun, sest nii nagu eksisteerivad Eestis äärmused (näiteks koleoranži nahaga solaariumihullud, tuntud ka kui "grillkanad"), kohtab äärmusi ka siin. Tean ühte tüdrukut, kes ei võtnud osa lõbusast Songkranist, sest ta kardab musta nahka (just niimoodi ta selle sõnastab - "chan guua damm" - "ma kardan musta"), samuti jõuab ta randa alles siis, kui Päike juba loojumas ning ka sel juhul tugeva kreemikihi all. Ükskord pidin ma talle aga selgitama, et ma tõepoolest ei muretse oma tedretähnide pärast ja ma pean neid hoopis väga armsateks! Ta nimelt oli mures, kas ma olen juba arsti juures käinud oma "probleemiga", sest taide jaoks on tedretähnid midagi väga koledat ja murettekitavat (nende tõttu kaotad sa oma ilusa klaari jume ja lisaks võib nende taga ka mingi ohtlik nahahaigus pesitseda). Samas, tõele au andes, kõne all olev tütarlaps näeb tõepoolest ebamaiselt ilus välja oma klaarvalge jumega ning päevitus talle ilmselt ei sobikski.

Nahavärvi teema on siin lõputu ja tüütult tihti pean ma kohalikele selgitama, et minu pruun nahk on minu VALIK, mitte mingi õnnetus, mille osaliseks ma saanud olen, sest pole end Päikese eest kaitsta suutnud.

Natuke õnnetuks teeb hoopis see, et ilusat ÜHTLAST jumet on kohati võimatu saavutada. Detailselt - selja saan ma pruuniks, sest käin mõnikord hommikuti basseinis ujumas ja Päike võtab basseinis oi, kui hästi!, jalad-käsivarred päevituvad rolleriga sõites või ringi jalutades, aga nägu ja kõht on pidevalt mitu tooni valgemad, kui ülejäänud keha. Kõht siis sellepärast, et kui just spetsiaalselt randa päevitama ei lähe, siis palja kõhuga ju ringi ei kõnni ja nägu sellepärast, et ta on rolleri peal kiivri alla varjatud ning ringi jalutades ei jää Päike külge nendesamade päevitamisvastaste produktide pärast! Siin on nimelt peaaegu võimatu leida meigivahendeid, mis ei valgendaks või ei sisaldaks SPF'i. Samas puudrita ka ei saa, sest kuumus ajab higistama ja leemendama. Ja kui peeglisse vaadates naha värvitoonide erinevust väga ei märkagi, siis fotode pealt küll:

Jalad-käsivarred oleks justkui tumedamad, kui nägu, eks?

Ja jah - olen minagi pisut äärmuslik oma ühtlase päevitamisega (sõidan nüüd rolleriga jakk seljas nagu kohalikud ja võimalusel suunan näo alati Päikese poole), enamus farange laseb siin rahulikult ringi erinevad topid, maikad, t-särgid ja püksid selga päevitatud ning ei tee teist nägugi! 

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP