type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

ฉันเกิดในรัชกาลที่ ๙* [Kõige kurvem]

Wednesday, March 1, 2017

See oli väga kiire ja infovaba päev. Töö juures ei jõudnud kiigata ei uudiseid ega sotsiaalmeediat, Centralis õhtusööki süües sai mu telefonil aku tühjaks ja nõndaks jõudsin taas infovälja alles päris hilja.

Oli 13. oktoober 2016.

"Kaastunne Sulle ja Sinu Tai sõpradele kuninga surma puhul!", leidsin koju jõudes Skype'st isa sõnumi. KUIDAS? MIS? MIDA? Ma olin šokeeritud. Jah, olin kursis, et Kuninga tervis üha kehvenes ja et ta oli pikalt haige olnud. 88-aastane pealegi. Aga siiski! Olles šokist toibunud, kerkis mul Tais elava farangina pähe muremõte: "Mis must saab?" Troonipärija mitte just kõige sõbralikum suhtumine turistidesse ja immigrantidesse on kõigile teada.

Õhtu veeres öösse. Hommikul tegin harjumuspäraselt teleka lahti ja KÕIK kanalid olid pühendatud Tema Kõrgeausus Bhumibol Adulyadej'le.

Tööle sõites tunnetasin õhus mingit seletamatut vaikust ja kurbust. Kuidagi kõhe oli.

Välja kuulutati ametlik aastane lein. Igapäevaelu mõjutas see üsna vähe, kolm päeva ei müüdud alkoholi, taipoksi staadium pandi mõneks ajaks kinni jms, aga laias laastus kulges elu omasoodu edasi.

Tänavapilti ilmusid must-valged dekoratsioonid, millega on ehitud kõik templid ja asutused. Kuningale pühendatud leinapostrid ja altarid katavad tervet saart ning kohalikud riietuvad musta. Iga päev. Harvemal juhul kannavad alternatiivina leinalinti.

Mustade riiete ja Kuningat mälestavate aksessuaaride müük ei ole vist iial nii edukas olnud.

Mina käisin mustas kuu aega. Siis saabus ilus Loy Krathongi festival ja panin taas selga värvilise kleidi, millele küll musta leianlindi külge pookisin. Kannan linti tihtipeale praegugi.

Jungceyloni kaubanduskeskuses.

Soovitusi ametlikuks leinaperioodiks.

Hotelli sissepääas Patongis.

Taikeelne number "9" Promp Thep Cape'is.

Phuket townis.

Phuket towni varasemalt kirju sein sai isadepäevaks (mis on teadupärast Kuningas Rama IX sünnipäev) uue kuue.

Kui must on ainuke värv, mida kanda.

Kohalike inimeste valu, mille tõi kaasa oma rahva isast, riigi südamest ilma jäämine, väljendab pildikeel ehk kõige paremini:

Tema Kõrgeausus Bhumibol Adulyadej surnukeha toimetamine Siriraj haiglast Grand Palace'i (Foto: Straits Times). Kogu galerii: http://bit.ly/2lX12QC

Matuserongkäik videopildis.

Uus Kuningas on troonil ja üleüldine elukorraldus on vähemalt esialgu samasugune nagu varem. Uue valitseja kohta olen lugenud ja kuulnud kõikvõimalikke (kuulu)jutte, aga Tais elava kodanikuna ei ole mul paslik sellest avalikult ei kirjutada ega rääkida. Seega: Elagu Kuningas Rama X!

*Pealkirja tõlge: "Ma sündisin Kuningas Rama IX valitsemisajal".

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP