type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

Kaasmaalased

Tuesday, April 15, 2014

Käisin ühel õhtupoolikul kohalikust toidukohast karbiga sööki kaasa ostmas ning Family Mart'is joogikraami ja snäkkide järel. Tai restorani lähedal pöördus minu poole üks prantsuse mees ning päris: "Kak tebja savut?" Teatasin talle, et ma ei ole venelane, küsija naeris selle peale ja läks oma teed. See ei olnud esimene sellelaadne juhtum. Alati, kui ma ringi jalutan, saadetakse mulle mööduvatelt motikatelt prantsuse aktsendiga venekeelseid tervitusi ja komplimente. Mõtlesin seal restorani juures oma sööki oodates, et viimasel ajal tundubki, et siinne turist ongi kas prantsuse mees või vene naine, muud nagu polekski. (Ja "prantsuse mehe" all pean ma silmas prantsuse araablasi, nad on enamasti moslemid, nimedeks Karim, Kader või Nadir, ühtegi Philippe'i ega Louis'd siin naljalt ei kohta).

Family Mart'i sisenedes tervitas mind aga hoopis... eesti keel! Kaks eesti meest üritasid taist teenindajale oma soove selgitada ja see ei olnud keelbarjääri tõttu just eriti edukas. Kui poisid oma kraami lõpuks siiski kätte said ja kotti laduma hakkasid, astusin letti mina ja teatasin oma soovidest tai keeles. Kaasmaalased olid shokeeritud: "Puhtas tai keeles! Mida pekki!" ahhetasid nad poest välja astudes kõva häälega. Poe ukse ees küsisid nad mu rahvust. Võib pakkuda, millistesse kõrgustesse nende imestuse tase vastust kuuldes nüüd veel tõusis!

Kaasmaalasi kohtasin hiljuti veel, klubisse sisenes grupp eesti poisse. Nägid välja nagu venelased. Nad pärisid mu rahvust ning kui ma olin vastamise järel valmis teatama, et vene keelt ma ei räägi (sest venelaste valem on ju selline, et endine nõukogude riik = vene keelt rääkivad kodanikud), suheldi minuga üllatuseks hoopis puhtas eesti keeles.

Tore, kui prantslaste ja venelaste sekka aeg-ajalt ka mõni eestlane eksib (haha, mulle meenus just "eestlane, venelane, sakslane" anekdootide sari!). Minu kõige lemmikumad kaasmaalased (loe: minu pere) saatsid mulle aga kevade saabumise puhul roosat nänni täis paki:


Millal need munadepühad ongi? Ehk õnnestub sel aastal mõned valged munad leida ja ära värvida!

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP