type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

Keelt tuleb õppida!

Monday, November 19, 2012

Mu Chalongis elav eestlasest sõbranna muljetas, et nägi hiljuti poes pealt tüüpilist olukorda, kus taist klienditeenindaja ja venelasest klient üksteisest kuidagi aru ei saanud (venelane rääkis vene keeles, tai üritas inglise keeles vastu seletada). Olukorra lõpplahenduseks oli venelane vene keeles nähvanud: "Keelt tuleb õppida!"

See on ehe näide sellest, miks MA EI TAHA seda keelt õppida. Selliste inimestega ei sooviks ma suhelda ka siis, kui mul keel suus oleks. Põhjus, miks MA TAHAN on samas imelihtne - see rahvus on Phuketi olevik ja tulevik ja hea raha teenimise eesmärgil läheb vene keelt vaja.*

Olen praeguseks omandanud niipalju, et suudan venelastele selgeks teha, mida mu poolt pakutav "самую крутую вечеринку" endast kujutab, kus toimub ja palju maksab. Eelmisel nädalal müüsin ka esimesed piletid venelastele. Eks nüüd tuleb muudkui edasi õppida ja rohkem müüa...

Keelerindelt veel niipalju, et huvitav oli Facebook'i kaudu avastada, kuidas erinevast rahvusest inimesed inglise keelt valesti kasutavad ainult seetõttu, et nende emakeelest lähtuvalt on kõik korrektne. Näiteks kirjutas mu tai sõber "family" ("perekond") asemel "famiry", sest taidel on teadupärast komme r-tähte l-na hääldada ja mu soomlannast sõbranna kirjutas "beautiful" ("ilus") asemel "peautiful" sest soome keeles hääldatakse tugevaid konsonante nõrkadena. Ma ise pean pidevalt inglise keele puhul sõnade kokku- ja lahkukirjutamise üle vaatama, et veenduda, kuidas kirjutatakse näiteks "midday" ("keskpäev") ja "nighttime" ("öine aeg"). Kusjuures! Ka "night time" on korrektne ja tähendab "öösel". Elukestev õpe, ma ütlen.


Eelmise nädala lõpus, kui ma vene poistele pileteid müüa üritasin, viskasid nad minu jutu vahele nalja, et piletihinna sees on ka tüdrukud! "Jah! Striptiis ja šašlõkk!" viskasin ma vastu.

*Mitte ainult Phuketil! Venelasi jagub igale poole, ka Eestis on jätkuvalt paljudele töökohtadele kandideerimise tingimuseks vene keele oskus.

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP