type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

EV98 / Köögilauafenomen

Friday, February 26, 2016

Sel aastal ei olnud ma päris kindel, kas soovin Vabariigi aastapäeva tähistamisega jännata. Tassi jälle poest neid raskeid toidukotte koju ja kokka end higiseks! (Sõna otseses mõttes). Rääkisin sellest Juliaga ja ta pakkus, et teeme hoopis nii, et igaüks toob omal valikul söögikraami kaasa. Mõeldud-tehtud. Julia tõi makaronisalatit ja panna cottat, Olga isetehtud brokkoli-tomati-munasalatit, heeringat kastmes (otse oma kodulinnast Venemaal!) ja röstsaia. 

Mina soetasin (nagu ikka) erinevaid värskeid köögivilju, jogurtikastme jaoks vajaminevat kraami, hapukurki ja väikese viina. Esimesena kohale jõudnud Olga arvas siiski, et viinast ja veest ei piisa ja seega tellisime Julialt veini ka. Ja jogurtit! Sest see, mida taid mulle kahes erinevas poes maitsestamata jogurti pähe määrisid, seda muidugi ei olnud. Täiesti magus jogurt! Eks ma kahtlustasin, sest tegelikult tean hästi, millised need siinsed maitsestamata jogurtid välja näevad, aga et poodides, kus ma käisin, neid ei pakutud, siis lootsin, et ehk läheb õnneks! Ei läinud - "original" ei tähenda seda, et jogurt oleks maitsestamata.

Mul on hea meel, et sõbrannad ikkagi külla kutsusin, meil oli väga tore, ja ma avastasin midagi, mida olen juba varemgi vaikselt täheldanud ja mida ma kutsun köögilauafenomeniks.

Näiteks Tallinnas Angerja tänaval sättisin ma elutoa diivani ette raske puitkasti, mida saab edukalt snäkilauana kasutada ja selle ümber istumispadjad - tundus ideaalne nurk, kus Sassi sünnipäeva pidada. Aga ei - külalised istusid kohe ja ainult köögilaua taha. Või siis seisid, sest toole kõigile ei jagunud.

Ja siis Tallinnas Kolde puiesteel - sättisin suupisted diivanilauale ja kujutasin ette, kui mõnus on diivanil ja laua ümber vaibal istuda. Aga jällegi ei - kõige populaarsemad kohad, kuhu soolaleivalised end istutasid, olid just ümber köögilaua.

Ja nii seegi kord - kohe, kui Olga pärale jõudis, prantsatas ta köögilaua taha. Ja ometi on mu elutuba palju hubasem ning jahedam, sest seal on ventilaator ja sinna valgub vaikselt ka magamistoa õhukonditsioneeri õhk. Köögis ei ole see-eest midagi, mis jahutaks.

Kui päris aus olla, siis kusagilt meenub, et üks sõbranna mind kunagi ka valgustas, et selline fenomen eksisteerib. Nüüd olen sellele lihtsalt korduvalt kinnitust saanud.

Aga esialgse teema juurde tagasi tulles - Eestile igaljuhul palju õnne ja pikka iga!



0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP