type='text/javascript'/>
Powered by Blogger.

+/− Toit karbis

Tuesday, March 19, 2013

Phuketil saab peaaegu igas toidukohas toitu karbi või kilekotiga kiirelt ja odavalt kaasa osta. Pea igal õhtul enne tööleminekut astun ma klubist minuti kaugusel asuvast kohaliku toidu restoranist läbi ning tellin endale vastavalt isule kas basiilikulehtedega praetud kana, omletti või karrit. Maksab 60 bahti (jämedalt 1.50 EUR) ning toimetatakse kontorisse kohale!

Mõnikord aga, kui mina veel alles ärkamas, aga Z juba toas ringi asjatab, käib ta meie lemmik-tänavarestoranis toidu järel. Tellib samamoodi karpi, sööme kodus. Hind jällegi 50-60 bahti portsu kohta.

Phad Ka Pao Gai Khai Yoo Ma (Basiilikulehtedega praetud kana musta munaga. Ma ei leidnud eestikeelset vastet tollele munale, inglise keeles Century egg. Leidsin küll ühe postituse, kus toda muna üheks kõige võikamaks Tai toiduks peetakse, millega ma muidugi ei nõustu. Kilekotikeses on üks mu lemmikumaid Tai kastmeid - kalakaste, millesse on lisatud tšillit, küüslauku ja laimimahla!).

Minu hiljutine avastus on Bangla tänava otsas asuv restoran Kitchen, mis on avatud 24/7 ja kus road soovi korral samuti kaasa pakitakse. Väga kallis (kallim, kui Wine Connection!), aga kui korra kuus hilisel ajal Tai toidu asemel näiteks Caesari salatit soovida, kulub see koht marjaks. (Toosama Caesar maksab peaaegu 300 bahti ehk 7.50 EUR).

Kilekotti saab tellida näiteks Tai nuudlisuppe või Som Tam'i salatit.

Negatiivne pool selliselt toidu tarbimise juures on tohutu plastikumajandus. Iga kaasatellitav roog pakitakse stüroplastist karpi, komplekti kuuluvad alati plastikust söögiriistad ning kaste läheb vastavalt kas väikesesse kilekotti, mis kummipaelaga kinni seotakse (vedelad kastmed, näiteks kalakaste) või väikesesse plastiktopsi (tahkemad kastmed, näiteks tomatikaste). Võimalusel annan ma söögiriistad alati tagasi (kui kodus söön), aga tegelikult ootan ma aega, kus võetakse kasutusele taaskasutatavad söögikarbid. Ja seda ka Eestis, kus iga eelvalmistatud salati (või prae või magustoidu või täidetud munade) ostuga kaasneb plastikkarp. Iseküsimus on muidugi selliste karpide pesemise säästlikkus (vee raiskamine ju).

0 comments :

Post a Comment

Our Blogger Templates Web Design

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP